Service...

... var temat.
.
Vi var på talardag igår... temat var service... och jag kan inte låta bli att slås av vilken fantastisk gemenskap jag tillhör... bara tanken på att vårt enda huvudsyfte är att föra budskapet vidare och ge bort det som vi själva fått får mig att rysa av välbehag... och visst är det helt underbart att det är vi som väljer att tillhöra denna gemenskap som själva utan hjälp utifrån får det hela att fungera... att det är vi tillsammans som gör det möjligt... en beroende hjälper en annan... att göra service i vår fina gemenskap innebär också ett ypperligt tillfälle att ta del av vår gemenskap... att vara en del av är viktigt för mig eftersom jag ju känt mig annorlunda och utanför den större delen av mitt liv... service är ett ypperligt sätt att känna delaktighet... tillhörighet och gemenskap.
.
En kärleksfull gemenskap är värd hur mycket som helst... aldrig mer ensam.
 

Kommentera inlägget här :