Tanke, beslut...

... och handling.
.
När klockan ringer på morgonen så stiger jag upp... jag snozzar inte... jag stiger upp och går och borstar tänderna... idag så tänker jag väl inte så mycket på det eftersom det har blivit en rutin för mig... precis som att sitta här på tåget och skriva ett inlägg här... fast just idag så gjorde jag faktiskt en annan sak som också är bra för mig när jag skrev några frågor i mitt stegarbete... frågor som handlade om att ta att beslut och vikten av att gå till handling på dessa beslut... och jag slås över vilken skillnad det är för mig att börja skriva på ett tredje steg jämför med förra gången då jag hade STORA problem med gudsbegreppet... någonting har hänt på resans gång... jag har inte på något sätt blivit religiös... men... jag har fått en tillit som gör det möjligt för mig att släppa taget om det jag inte kan förändra... och på något underligt och för mig självklart, enkelt och fungerande sätt bildat mig en uppfattning om en kraft starkare än mig själv som är till stor hjälp för mig i mitt liv... det är skönt att kunna konstatera att jag tillfrisknar och att mitt liv har blivit betydligt enklare sedan jag tog ett beslut om att arbeta i NA:s 12 steg... och idag så har jag full tillit till den processen... helt enkelt för att det fungerar lika bra för mig som för så många andra... det enda jag behöver göra för att tillfriskna är att gå till handling på mitt beslut om att fortsätta jobba vidare i mitt stegarbete... jag VET att det är himla bra för mig.
.
En fantastisk bok för oss som vill fortsätta vår vackra resa mot friheten i tillfrisknandet.
 

Kommentera inlägget här :