Äventyret...

... fortsätter.
.
Vecka tre på stranden... och efter förra veckans blåsande sandblästring håller jag nu tummarna för att vinden mojnat något... jag skulle ljuga om jag inte erkänner att det var rätt skönt med några dagars ledighet innan vårt fantastiska strandäventyr nu kör vidare för det tar på krafterna att hänga på Tylösand... eller rättare sagt... det är lite dubbelt eftersom det både ger och tar energi... det är lite som med yogan... det kan ta emot innan jag väl är där men känns alltid lika skönt efteråt... och egentligen så är det väl så med det mesta som är bra för mig... som att gå upp tidigt och åka till jobbet... stegarbete... service... åka till stranden... klippa gräset... och allt annat som jag kan känna lite motstånd att göra... konstigt när jag tänker efter... destruktiva grejer som att peta i mig droger och sånt kände jag ju nästan aldrig motstånd inför... och då mådde jag ändå alltid skit efteråt... i sanning ett av livets mysterier.
.
Idag så tänker jag göra det bästa av dagen genom att göra sådant jag känner motstånd mot att göra.
 

Kommentera inlägget här :