En drogfri dag...

... är en bra dag.
.
När man som jag varit drogfri i några år så blir det vardag... och det kan vara lätt att ta nykterheten för givet... men sanningen är att jag alltid kommer att få påminna mig hur det en gång såg ut annars är jag ute på hal is... jag är inte killen som kommer att kunna dricka en bärs med polarna... någonsin... min beroendesjukdom ligger alltid och lurar... därför är det viktigt för mig att förstå hur viktig varje drogfri dag är för mig... det är ju grunden som hela mitt liv vilar på... skulle jag peta i mig någonting idag så skulle jag inom kort ha förlorat allt som jag fått... ett liv värt att leva på livets villkor med allt vad det innebär... jag är idag en betrodd medborgare i samhället och kan se vem jag vill i ögonen utan att skämmas... när jag tänker på det så fylls jag av en stor tacksamhet och kan riktigt känna hur viktiga alla dessa drogfria dagar har varit och är för mig... idag är allt möjligt... jag kan göra precis vad jag vill med mitt liv... jag är fri.
.
Om någon timme (vid 10-snåret) så tänker jag ha ett yogapass på stranden i Tylösand... välkomna.
 

Kommentera inlägget här :