VågaVa...

... och VågaBo.
.
När jag stannar upp och tänker efter hur vårt lilla VågaVa som jag och Leffe startade 1999 vuxit så får jag nästan ta och nypa mig i armen... idag så är vi hur många som helst och tillsammans har vi skapat en helt fantastisk förening... tänker på hur mycket som hänt sedan vi satt den lilla lägenheten i Ljungby tills idag... vi hjälper inte längre bara varandra jag och Leffe utan vi har idag en verksamhet som vem som helst kan använda sig av... vår enkla idé om att det ska vara skoj att leva drogfritt har utvecklats till en integreringsmaskin av rang... inte minst med hjälp av våra olika boende... VågaBo tillsammans med VågaVa är inget annat än en stor succé... denna kombination visar med all önskvärd tydlighet att det finns en lösning för den som har en önskan om att leva ett drogfritt liv... vi har det som samhället så länge har saknat... ett akutboende från dagen du väljer att kliva av drogerna... och ett utslussboende att använda sig av tills du har byggt upp ett nätverk av drogfria vänner och är beredd att ta klivet ut i samhället på samhällets villkor... ja jävlar... drömmen vi hade för 15 år sedan har blivit verklighet... ja t.o.m. bättre än vad vi någonsin vågade hoppas på när vi satt i vår lilla lägenhet och spånade på hur vi skulle kunna ge bort det som vi själva fått... ett fantastiskt liv värt att leva.
.
Tillsammans med oss på VågaVa så finns det en väg ut ur labyrinten av hopplöshet till ett liv i frihet.
 

Kommentera inlägget här :