Arg...

... ledsen och besviken.
.
Eftersom mitt liv har tagit en helt ny vändning är det läge för att stanna upp och... ja, stanna upp... hur mår jag egentligen... vad är det för känslor som jag känner... hur handskas jag med dem... och det låter väl enkelt men så himla lätt är det verkligen inte... det finns någonting i mig som mycket hellre fokuserar på på saker och ting utanför mig själv... som säger åt mig att strunta i att ta hand om mig själv, lägga locket på och skita i att känna på de obehagliga känslorna... och det kanske inte är så konstigt... vem vill vara arg, ledsen och besviken.
.
Denna hållplatsen är inte så trevlig... men jag behöver lasta av något gammalt och lasta på något nytt.
.
Det handlar inte så mycket om självömkan utan mer om acceptans.. mina känslor har något att säga mig och jag behöver lyssna och känna på dem innan jag kan resa vidare på livets resa... jag vill inte fastna på denna hållplats och bli en bitter gammal gubbe... livet ser ut som det gör just nu vare sig jag vill eller inte... och jag behöver lära mig att göra om och göra rätt... för jag är också värd ett bra liv.
 

Kommentera inlägget här :