Att släppa taget...

... är inte lätt.
.
Jag vill inte att verkligheten ska se ut som den gör just nu... men det kan jag inte göra så mycket åt... det är som det är och det måste jag acceptera vare sig jag vill eller inte... och det är minsann inte så himla enkelt att släppa taget och gilla läget när det känns som det gör... och så får det vara... det viktigaste för mig är att jag inte styrs helt och hållet av mina känslor och går till handling på dem omedelbart för då kan det bli så himla fel... känslorna är helt okej oavsett... de varken kan eller vill jag förneka... tankarna som dyker upp som ett resultat av dessa känslor är väl inte någonting som jag kan göra så mycket åt heller... men mina handlingar har jag ett ansvar för... och det är mina handlingar som till slut föder nya känslor och tankar... så jag om jag fortsätter att göra bra grejer efter bästa förmåga trots att jag mår skit och tänker dåliga tankar om mig själv så har jag ett hopp om att dessa handlingar kommer att skapa nya tankar och känslor.
.
Trots att jag mår skit nu så innebär det inte att jag tappat hoppet om att få känna mig lycklig igen.
 

Kommentera inlägget här :