Avtändning...

... från nikotinet.
.
Trodde väl inte att det skulle vara någon avtändning på nikotin... men inatt så blev jag påmind om att jag precis som förra gången jag slutade med nikotinet vaknade mitt i natten och trodde att jag kommit i klimateriet eller nåt... lakanen var genomfuktigta... och jag helt plaskvåt... rackarns vad min kropp protesterar när den inte får sin dagliga dos av nikotin eller vad det nu kan vara för någonting i ciggen som skapar denna reaktion... och jag vill minnas att det kommer att vara så här i några nätter nu... svettningarna och oron som jag trodde berodde på något helt annat senaste gången jag provade att leva rökfritt var nog fan bara en rktigt fet nikotinavtändning... hehe... trodde inte ens att något sådant existerade. 
.
Jag är laddad för att fixa ännu en dag utan ciggaretter... och vet ni vad... jag tror jag klarar det.
 

Kommentarer :

#1: Göran

Hej ! Just så. Detta galler for alla mer eller mindre onyttiga saker som vi stoppar i oss. Socker , Koffein, Konserveringsmedel och till och med Bröd. Jag har det ofta har ( svettningar ) för vi kakar mkt godis och coke och chips. Nu lever vi ju i ett fuktigt och tropiskt klimat som gör att svetten lackar extra mkt. Men ända. Koffeinet kan dessutom vara farligt för den fysiska hälsan t.ex. prostatacanser.
Vi har ju fatt restriktioner om just farliga ämnen som tobak, för att detta ska vara ett skydd, om vi INTE testar den där första. Detta är en sanning som inte kan ändras.
Ha det gott Peter.

Svar: Kroppen ger oss vissa signaler ;-)... kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :