Fotbollsfeber...

... är underbart.
.
Så satt jag där igår framför TV:n...  och såg Sverige ta sig fram till en final i U-21 EM genom att slå Danmark... spänningen var olidlig när Danskarna pressade på för att få till en kvittering och glädjen obeskrivlig när våra svenska grabbar istället ökade på sin ledning och kunde vinna till slut... jag skrek högt här hemma i Brännebassalt när vi gjorde mål... så himla skönt att få känna hur dessa känslor fullständigt tog över mitt liv för en stund... lite paus från mig själv och mina egna känslomässiga problem... precis som tidigare under dagen då jag var på svensexa... och fick lära mig att det fan gör riktigt ont att bli träffad av en paintballkula... skönt häng med trevliga polare är också manna för själen... och jag kan inte låta bli att förundras över livets skiftningar... gemensamhet, ensamhet, glädje och sorg... livet på livets villkor är verkligen fyllt av ytterligheter.
.
Livet på livets villkor är fyllt av... liv... det måste jag acceptera för att kunna ta del av det fullt ut.
 

Kommentera inlägget här :