Självkänslan...

... växer.
.
Jag har problem med min självkänsla... det är jag den första att erkänna... och det har sina förklaringar och är inte så konstigt egentligen... börjar förstå att den låga självkänslan präglat stora delar delar av mitt liv... gjort mig handlingsförlamad och ställt mig utanför en verklighet som inte har så mycket med sanningen att göra... jag är långt ifrån så värdelös som jag känner mig ibland... tvärtom så börjar jag förstå att jag är värd all den kärlek och uppskattning jag får av min omgivning... och det är stort för mig... att på riktigt få känna känna mig så vacker och värdefull som jag faktiskt är... visst finns det fortfarande en röst inom mig som vill trycka ner mig... som vill få mig att känna mig dum och värdelös... tur att jag vågar lyssna på varför det är på det sättet... och ännu viktigare... göra någonting åt det genom att acceptera att det är som de är... och sist men inte minst... känna hur den låga självkänslan börjar växa... lite i taget inser jag idag att jag inte behöver prestera för att duga utan duger precis som den jag är... även om det inte alltid känns så.
.
Det finns någonting inom mig som pockar på min uppmärksamhet... någonting fint.
 

Kommentera inlägget här :