Det blir inte alltid...

... som jag tänkt mig.
.
Livet på livets villkor är fyllt av överraskningar... många väldigt angenäma och andra riktiga käftsmällar... en sak är i alla fall helt klar... det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig... livet ser ju ut så... ibland så går det upp och ibland så går det ner... lite som en bergådalbana... hissnande och onekligen väldigt spännande... och precis som på Liseberg så känns det mest i magen.
.
En sak är säker... fram kommer man alltid.
.
Jag har hunnit bli 57 år gammal och än så länge har jag överlevt livets kullerbyttor även om det har hänt att jag kännt tvivel mellan varven... men på något underligt sätt så verkar det som jag alltid landar på fötterna till slut... ett och annat blåmärke på resan har jag väl fått... men peppar, peppar... än så länge har klarat mig från benbrotten även om det gjort himla ont ibland... kanske finns det en Gud trots allt... som ser till att vi inte får mer än vad vi klarar av.

Kommentera inlägget här :