Kända TV-profiler...

... kör också på fyllan.
.
Läste i blaskan nu på morgonen att en "känd TV-profil" hade kört på fyllan... han/hon hade tydligen tagit bilen lite för tidigt dagen efter och fastnat i en kontroll... någonting som tyvärr nog är allt för vanligt på våra vägar... och ni ska veta att jag minsann inte är den människan som kan dömma någon även om jag är väldigt medveten om att det inte är okej... då hade vi verkligen snackat om att kasta sten i glashus eftersom jag nog tyvärr inte ens kan räkna alla de gånger jag själv kört på fyllan eller med andra droger i kroppen... men jag är ju ingen "TV-kändis" så det skrevs inte så mycket om det i tidningarna... viserligen så gjordes det ett reportage om mig som rattfyllo i en tidning en gång för några år sedan... men det var långt efter att jag blivit drogfri och orsaken till att jag ställde upp var för att visa på problemet... för så är det... det finns alltför många som kör påverkade av droger på vägarna... och jag vill minnas att jag minsann inte ville vara en av dem ens när jag var aktiv... det var ju bara det att när drogerna kom in i mitt system så försvann förståndet... och jag satte mig bakom ratten ändå... tur att jag till slut tog mitt förnuft till fånga och la drogerna på hyllan... tur inte bara för mig utan även för alla andra som kör omkring på våra vägar.
.
Skönt att kunna köra bil närsomhelst och hursomhelst överallt... drogfri.
.
Att man sedan kan ha åsikter om hur jag kör är en helt annan sak... men mina bilar hamnar inte i diket längre när jag är ute och kör... och kan jag bara låta bli mobilen så tror jag mig kunna framföra mina fordon relativt säkert nu för tiden... och jag hoppas att denna "TV-kändisen" det skrevs om idag fick sig en tankeställare... och precis som jag kan göra om och göra rätt.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Sant min vän bra inlägg det är total idioti Vi gör som jag egentligen alltid undrat hur man tänker över hur fan man tänker i stundens hetta!!??? Men det är hur vi förvandlar tanken i handling som nog är det absoluta
Kortslutningsdilemmat som vi har inbyggt😝😉😊

Svar: Förstånd försvinner när vi petar i oss drogerna... skönt att slippa det idag.
kram
peter

skriven
#2: Anonym

Mvh Janne Ottemo

Svar: kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :