Att ge upp...

... kan vara riktigt bra.
.
"Jag klarar det inte längre"... tanken slog mig för några veckor sedan... igen... precis som med drogerna för en herrans massa år sedan så kom jag till en punkt då jag på riktigt förstod att jag inte kunde kontrollera mitt rökande... otaliga gånger har jag försökt att få kontroll över mitt rökande... och varje gång går det bara käpprätt åt helvete... att en är för mycket och tusen inte tillräckligt stämmer verkligen in på mig... allt eller inget... jag var helt enkelt tvungen att ge upp... kapitulera totalt... för jag är chanslös och tillhör inte skaran av människor som kan dricka ett glas vin till maten... röka en cigg efter maten... eller vad det nu kan handla om... och idag är jag tacksam över den insikten... rökfri i 22 dagar... vilket jag är stolt över... och när jag tänker på det så är det egentligen helt fantastiskt att jag även har lyckats hålla mig helt drogfri en himla massa dagar också... närmare bestämt 6207 stycken... allt detta bara för att jag till slut lyckades med att... ge upp.
.
Att göra tvärtom kan ibland ge helt förbluffande bra resultat... att ge upp kan vara en ren vinst.
 

Kommentera inlägget här :