Varför fortsätter jag...

... att leva drogfritt?
.
Det är en relevant fråga tycker jag... om jag inte ifrågasätter mina egna beslut så kan det ju hända att jag "glömmer bort" varför jag tog beslutet från allra första början... och när det gäller min drogfrihet så var det faktiskt inte så mycket konsekvenserna av mitt drogande som var avgörande för min drogfrihet... visst konsekvenserna av mitt missbruk var avsevärda och förbannat jobbiga att leva med... men... att leva drogfritt för mig handlar om så mycket mer än att plocka bort någonting... snarare tvärtom faktiskt... det handlar nog mest om vad jag väljer att fylla det livet med... från allra första början tog jag ett beslut om att göra allt som står i min makt om att fylla mitt liv med mening istället för droger... det i sig innebär en hel del... ta bara det där att göra om mina rädslor till tillgångar... att inte låta mina rädslor styra alla mina beslut... det har fått mig att växa som människa... och gjort att jag vågade börja tillämpa vissa andliga pronciper i mitt liv... som ärlighet, öppet sinnelag och villighet... och med dessa är vi som bekant en bra bit på väg.
.
Idag så kan jag känna att mitt liv är meningsfyllt... ett liv utan droger är ett liv värt att leva.
.
Jag har valt att fokusera på ett drogfritt liv istället för ett liv utan droger... och det är en stor skillnad för mig.
 

Kommentera inlägget här :