Vill inte...

... vara en rökare.
.
Min rökfria dagar betyder något för mig... de ger mig hopp... hopp om att jag trots allt har ett val... och helt ärligt så blev jag lite besviken under de två dagarna som jag rökt... för ciggen ger mig inte det jag vill ha... tvärtom... igår så tänkte jag många gånger på varför jag röker egentligen... och jag kan nog inte hitta någon direkt anledning till att jag tänder en cigg... jag blir ju besviken varje gång... och anledningen till att jag tänder ciggen är oklar... okej nu kanske jag startat igång det rent fysiska suget igen... men varför jag tände min första cigg efter 35 rökfria dagar är ju en mental grej... jag har mått skit och känns på väldigt obehagliga känslor i några dagar... trodde jag verkligen att ciggen skulle hjälpa... i så fall fick jag tji... ciggen gjorde ingen skillnad... jo föresten... skam över mitt misslyckande är kanske också en känsla.
.
Jag vill ju verkligen inte vara slav under nikotinet... egentligen.
 

Kommentera inlägget här :