Tacksam...

... är bra.
.
Vaknar upp på morgonen och känner mig stressad... så här vill jag inte ha det... och tack och lov så finns det en lösning på den inre oro jag känner för tillfället... tacksamhet... så enkelt kan det vara för mig... för när jag stannar upp och ser på mig själv och mitt liv med en liten smula distans så finns det hur mycket som helst att känna tacksamhet inför... jag har ett fantastiskt liv... förvisso så känner jag mig just nu lite stressad över att inte ha fullständig kontroll över allting... vilket jag för övrigt aldrig någonsin kommer att ha... vad jag däremot kan konstatera när jag stannar upp och tänker efter är att allt nog kommer att bli som det ska bli till slut... precis som vanligt löser det sig ju alltid på ett eller annat sätt... så länge jag inte petar i mig den där första drogen så har jag ingenting att vara rädd för... det vet jag av erfarenhet... och den insikten fyller mig just nu med tacksamhet... en känsla som jag lärt mig att uppskatta... tacksamhet är fortfarande mitt bästa vapen mot mina egna demoner.
.
När jag stannar upp och tänker efter hur jag har det så fylls hela mitt inre av en skön känsla... tacksamhet.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Så känner jag också tacksamheten som jag känner starkt varje dag tar mig väldigt långt.

Svar: Tacksamhet är en skön känsla :-)kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :