Den fysiska abstinensen...

... och röksugen.
.
Nu har det då gått över tre veckor sedan jag rökte min senaste cigg... och enligt min rökapp (naturligtvis har jag en rökapp där jag kan se hur "duktig" jag är) så har den fysiska abstinensen gått över nu... själv så är jag mest förundrad över att det finns en tidsgräns överhuvudtaget... allra helst eftersom den fysiska abstinensen är försummbar... jo, ni läste rätt... försummbar... knappt märkbar helt enkelt... att man säljer massor av nikotinprodukter som hjälp för att sluta röka är inget annat än en stor jävla bluff om ní frågar mig eftersom jag inte kan se någon som helst anledning att använda dessa... det är bara ett sätt att tjäna stålar... röksugen som skulle kunna få mig att trilla dit har ingenting med fysisk abstinens att göra... ingenting... nä röksugen som påverkar mig är psykiska tankefällor skapade av mig själv... ofta känslomässigt relaterade... och väldigt snabbt övergående... summa sumarium så verkar det finnas minst två olika sätt att bli rökfri på... ett svårt och ett väldigt enkelt... jag har visst valt det enkla.
.
Bara för idag så ska jag belöna mig genom att slippa tända den där äckliga ciggen.
 

Kommentarer :

#1: Tanja

Så bra jobbat ! Fortsätt så!! :)

Svar: tack... en dag i taget ;-)... kram
peter

skriven
#2: Anonym

Nah.. du börjar nog snart röka igen. Högmod går före fall min vän :)

Svar: Hoppas att du har fel :-)... kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :