Lånehajarna...

... på FB.
.
Jag är väl inte killen som irriterar mig för mycket i onödan... men... det finns ju alltid några men när man skriver om saker som möjligtvis kan irritera... och när det gäller alla de där profilerna som bara vill sprida skit som t.ex. att låna ut pengar eller vad det nu kan vara för något... jag fattar att det väl mest handlar om något slags virus och att själva profilen kan vara kapad... men... det gör mig faktiskt irriterad eftersom det skräpar ner och möjligheten att det faktiskt skulle kunna vara någon som kanske faller för skitsnacket gör mig faktiskt riktigt förbannad... men... jag förstår att det är att slösa energi på saker som jag inte kan förändra... någonting som jag däremot kunde ändra på var när mitt Spotify-konto blev kapat i förra veckan... jag blev smått imponerad av hur snabbt och smidigt Spotify fixade problemet... några mail som besvarades i stort sett omedelbart.
.
Internet är en fantastisk uppfinning... men... det gör mig samtidigt sårbar för de ondsinta krafter som gör allt för att krångla till min vardag... hackar mina lösenord... skickar massor av värdelös spam... och ja ni vet... allt det där som bara gör oss irriterade... typ profiler som vill låna ut pengar på min FB-sida.
.
Jag kanske får skylla mig lite själv när jag inte noga väljer vilka sidor jag är ute på.
 

Kommentera inlägget här :