Arbete...

... och arbete.
.
Jag har ju fortfarande semester... men när man är ansvarig på en förening som VågaVa har man ju aldrig riktigt semester... så idag har jag fått skriva ner en verksamhetsbeskrivning som jag skickat till en tjej på soc. så att hom kan hjälpa mig att få färdigt den så att den blir klar innan ett viktigt möte som jag ska ha där med arbetsförmedlingen, soc och försäkringskassan... det handlar om hur vi ska kunna fortsätta bedriva en meningsfull verksamhet i Halmstad och vem som vill vara med och stödja oss rent ekonominsk... AF har ju vissa synpunkter på hurvida det är ett arbete eller behandling att ha en sysselsättning på VågaVa... jaja, det blir väl som det blir med det mötet... nu har jag i alla fall fått ägna några timmar till mitt arbete på VågaVa... men nu ska jag ta lite semester igen... vilket innebär att ta på mig mina arbetskläder och fortsätta med renoveringen av vårt hus... ett arbete i sig.
.
Det tar sig... det mesta är rivet och nu börjar vi bygga det nya från grunden.
 

Kommentera inlägget här :