Processer...

... och mardrömmar.
.
Vaknade inatt med en fruktansvärd känsla efter att ha drömt en mardröm... och det var väl inte så mycket mer med det... men lite senare så pratade jag med min äkta hälft om detta och hon påpekade att det kanske kunde bero på att jag håller på att processa i mitt fjärde steg... och då tänkte jag... det händer ibland... att nu har jag ett val... att göra som jag alltid har gjort... typ lägga locket på... eller precis tvärtom... välkommna dessa processer genom att fortsätta mitt stegarbete och en gång för alla... gå igen en del smärtsamma minnen från mitt tidigare liv... för jag har ju lärt mig att det finns inga genvägar... vill jag bli fri från mitt förflutna får jag ta och titta på hur det såg ut på riktigt... och tro mig... jag känner hopp... tro... på att mer kommer att visa sig... så länge jag följer denna vägen har jag ingenting att vara rädd för... jag vill bli fri... fri att bara vara jag.
.
Jag tror på processen... jag vill bli fri.
 

Kommentera inlägget här :