03.33...

... vaknade jag.
.
Nu lyckades jag somna om relativt snabbt igen men det tog ändå ett litet tag... jag höll nämligen på att lösa problemet med att måla lister mellan mina öron... och visst... det är förvisso ett klassiskt problem när man renoverar... saker och ting börjar falla på plats... i ivern av att äntligen få ett fungerande hem så flyttar man in innan allt är helt klart... och så sitter vi då där... hemmet är ingen byggarbetsplats längre... och det känns... helt underbart... och jobbet som redan borde vara gjort skjuts på framtiden... sen... imorgon... ska bara.
.
Det som från början var ett relativt enkelt projekt växer till någonting som känns rätt jobbigt... det finns helt plötsligt ingen plats att måla de där jävla listerna... och att springa ut och in för att såga till dem i rätt längder för montering känns ungefär lika enkelt som att bestiga mount everest... för att inte prata om alla de där grejerna som nu står ivägen när jag ska spika upp dem... jag börjar på allvar förstå varför en renovering aldrig blir helt färdig... den där lilla listbiten har en förmåga att växa till en gigantiskt arbetsinsats.
.
Jaja... jag vet att det saknas sparksocklar på vårt kök... men vi kan laga mat och diska igen ;-).
 

Kommentera inlägget här :