En nagel...

... i ögat.
.
Så var det nog... doktor Jacobsson ställer sin egen diagnos när han nu har ont i sitt ena öga... naturligtvis så borde jag väl egentligen åka direkt till akuten och kolla upp vad det är som gör så himla ont i ögat... för ont gör det... allra helst när jag råkar titta in i något ljust... jag börjar förstå det här med ljuskänslig nu... att jag inte redan har varit hos doktorn beror på två saker... den ena är att jag inbillar mig att kroppen tar hand om problemet om jag bara ger den lite tid... den andra orsaken är väl mest att jag är rädd för att det ska göra ännu ondare om jag går till doktorn... vill väl inte riktigt låta någon lysa med ficklampor i mitt ljuskänsliga öga eller pilla i mina ögon överhuvudtaget för den delen... doktor Jacobsson (jag själv alltså) vill bara att det onda ska försvinna som genom ett mirakel... och jag väljer fortfarande att tro på honom... vansinne?... nja, det eller tillit till den egna kroppens läkningsfunktioner... att inte göra någonting kan ju också vara att göra någonting.
.
Nja... 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Skall själv till ögonmottagningen idag, för fotografering av ögonen. Lite orolig, kan det vara början på grå starr dom hittar, då måstedom operera. Hjälp, i ögonen, som är det bästa jag har, som gör att jag ser och har koll........
Du.....gå till doktorn med en gång, det är svårt att lära om och enögd vill bu väl inte bli.....
Kram

Svar: Jag gick till doktorn igår... kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :