Rutiner...

... och struktur.
.
Såg till min stora fasa att jag "glömt" att skriva någonting här idag... och det är väl egentligen inte hela världen för så himla mycket kloka ord kommer det inte från mina fingrar... men det är inte det som är grejen... för mig handlar bloggandet om struktur och rutiner... jag har gett mig själv ett löfte om att skriva någonting här varje dag... oavsett om jag har något att skriva om eller inte... tanken från början var helt enkelt att lära mig få ner ord och meningar i skriven form... vad det i sin tur kan leda till är av underordnad betydelse... även om det kanske till slut leder fram till mitt slutmål som är att skriva en bok... nu är jag långt ifrån detta mål och vet inte ens vad den i så fall skulle handla om... men... en vacker dag så kanske den idén kommer till mig och då vet jag att jag har nytta av att ha en struktur och rutin på mitt skrivande.
.
Att ligga ner på stranden och vänta på inspiration skriver inga böcker.
 

Kommentera inlägget här :