Åsikter...

... är ju bra att ha.
.
Satt och tänkte på det här med åsikter... och hur tacksam jag egentligen är för att det finns ett mångfald av olika åsikter... något jag kanske tenderar att kunna glömma bort när jag ventilerar mina egna åsikter med någon som inte alls delar dem utan har en helt annan åsikt än den jag tycker är rätt för tillfället... det är ibland alltför enkelt att fastna i en rätt eller fel diskusition då jag kan glömma bort hur bra det är med olika åsikter om ditten och datten... för handen på hjärtat... jag har inte alltid rätt... ibland så kan mina åsikter vara fattade på helt fel grunder... och då är det skönt att kunna ändra sig... tycka helt annorlunda om någonting som jag var så säker på bara för en liten stund sedan... då kan jag vara tacksam över att vi har olika åsikter och att jag någon gång ibland kan lära mig att se på saker och ting på ett helt nytt sätt... så tack till alla er som inte tycker och tänker som jag gör... ni berikar mitt liv.
.
Dagens ros går till alla er som låter mig ändra mina egna åsikter och växa som människa.
 

Kommentera inlägget här :