Att komma i tid...

... till jobbet.
.
Jag är killen som personligen var med när vi protesterade på jobbet en gång i forntiden genom att plocka ner stämpelklockan som satts upp på vår arbetsplats... samma kille som igår införde ett stämpla in och stämpla ut system på vår arbetsplats i Halmstad... hur är detta möjligt... jo, det ska jag förklara... min egen erfarenhet av att äntligen lärt mig att komma i tid till mitt arbete... jag mår helt enkelt betydligt bättre när jag själv lyckas komma i tid... jag tror på rutiner och för att stärka självkänslan när de gäller den arbetsträning det ofta innebär att jobba på VågaVa så tror jag att det är viktigt att lära sig hålla tiderna... en absolut förutsättning för att någon gång kunna gå vidare och bli den produktiva medborgare i vårt samhället som vi är värda att bli... det finns ju inte många jobb där man accepterar att man kommer och går lite när man vill... och faktiskt så har jag mötts av förståelse av mina fantastiska hjältar som jobbar på VågaVa för mitt till synes ganska drastiska val av införandet av en typ av stämpelklocka.
.
Nu kan jag själv hålla koll på hur mycket eller lite jag faktiskt är på jobbet... och om jag lyckas komma i tid.
 

Kommentera inlägget här :