Drogfri...

... ännu en dag.
.
Egentligen är det inget annat än ett mirakel när jag tänker efter... jag är fan en drogfri narkoman... jag har inte petat i mig ett endaste illegalt sinnesförändrande medel på hur många år som helst... inte ens en lättöl... och vän av ordning kanske undrar varför... och det ska jag berätta... det är väldigt enkelt... mitt liv blir helt enkelt betydligt mer hantarbart när jag inte super och knarkar... ALLT precis ALLT har blivit bättre sedan jag tog beslutet att lägga ner drogerna... inte så att allt runt omkring mig förändras... nä... livet är ju som det är... ibland så går det upp och ibland så går det ner... skillnaden är hur jag handskas med det... istället för att fly från allt som var obekvämt och få massor av konsekvenser för att jag inte tar mitt ansvar så har JAG lärt mig att leva på livets villkor... blivit en kille som både min omgivning och jag själv kan lita på... låter det tråkigt... tro mig när jag säger att det är tvärtom... idag är jag fri att göra vad jag vill... när jag vill det... och hur jag vill... skillnaden är väl mest att jag idag gör det jag mest bara snackade om att göra innan jag blev drogfri... snacka om att vinna högsta vinsten... idag har jag ett liv... på riktigt.
.
Tjoho... idag är jag fri att göra precis vad jag vill... och det känns... underbart.
 

Kommentera inlägget här :