En sak i taget...

... brukar ju funka.
.
Jag tittar mig omkring och inser snabbt att jag skulle behöva städa lite här hemma... men känslan av att ha ett stort hus och många rum att städa får mig att bli matt innan jag ens hinner börja... TV-soffan lockar med en bra serie och jag får bita ihop för att inte falla för frestelsen... tar fram dammsugaren, slänger in sängkläderna i tvättmaskinen, fyller upp skurhinken och kastar mig in i sovrummet... tänker att om jag "bara" tar ett rum i taget så blir det lite mer hanterligt... och dra på trissor... sovrummet är färdigt... nu håller jag på att städa badrummet... och vem vet... kanske nöjer jag mig med det... eller... så drar jag över köket också innan jag slänger mig i TV-soffan.
.
All form av förändring startar med ett accepterande... det är läge att starta dammsugaren.
 

Kommentera inlägget här :