Facebook...

... och verkligheten.
.
Man kan ju tycka lite vad som helst om facebook... och de flesta av oss verkar ha någon form av relation till FB... visst skrivs det en hel del skit på detta sociala media och det gäller nog att kunna skilja lite på vad som är relevant och inte... jag kan bli bedrövad när jag träffar någon som tagit illa vid sig av någonting som skrivits på nätet... mobbing på nätet är inte vackert... men det finns också en annan sida av myntet... som att vi kan hålla kontakt med vänner var som helst på jorden... och vad detta kan innebära... själv hamnade jag i Nepal bara för att en av mina vänner etablerat en kontakt via nätet... och nu har jag själv vänner där som jag har kontakt med via FB och messenger... och helt ärligt... min resa till Nepal gav mig oerhört mycket... inte minst en välbehövlig distans till hur lyckligt lottad jag är som bor i lyckolandet Sverige... och hur viktigt det var för mig för att kunna se hur jag skapar lyxproblem av i stort sett ingenting... lyxproblem som i sin tur kan få mig att må så dåligt att jag börjar skriva skit om andra på FB... i det perspektivet så är jag tacksam över att min vistelse i Nepal fick mig att förstå hur verkligheten ser ut för de flesta människor i vår värld... och hur bra jag har det egentligen.
.
Tack vare FB så har jag kunnat besöka och lära känna underbara människor i Nepal.
 

Kommentera inlägget här :