Lycklig...

... varje dag..
.
Jag är en lyckligt lottad kille på många sätt... och om jag tar mig tid att stanna upp och reflektera så är detta ett tillstånd som jag skulle kunna känna varje dag... grunden för min lycka är att jag kan känna djup tacksamhet för det som redan finns i mitt liv... min relation... drogfriheten... familjen... vännerna... och jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst... mitt hus... mitt jobb... att jag kan äta mig mätt varje dag... men kanske mest av allt att jag kan känna att jag lever fullt ut... friheten att kunna leva mina drömmar.
.
Visst finns det saker som gör mig olycklig... allt är inte precis som jag vill att det ska vara... men det är ju livet på livets villkor... det finns så mycket som jag är helt maktlös inför... kanske behöver jag även dessa saker för att uppskatta allt som jag har... och inte ta det för givet... en sak vet jag med säkerhet och det är att jag inte behöver jaga lyckan... att det är resan som är målet och att jag kan välja att njuta av den.
.
Lycka kan vara att träffa nya fina vänner i andra länder... och att fortsätta att hålla kontakten med dem.
 

Kommentera inlägget här :