Nackdelen...

... med en massa ledighet.
.
Det är väl skönt att vara ledig... men det finns en nackdel som jag känner av precis just i denna stund... och det är att jag snabbt vant mig vid att sova lite längre än vanligt och att det är mycket grus i mina ögon nu... tack och lov så har jag lärt mig att inte förhandla med mig själv när det gäller att gå upp på morgnarna... snozza är inte riktigt min grej... jag går upp direkt när klockan ringer trots att hela min kropp skriker åt mig att ligga kvar... även om det inte direkt är lättare när det är lite kallare än vanligt i mitt sovrum... sängen har väl aldrig känts så varm och skön... men helt ärligt... jag är glad över att jag har fått in en rutin på att stiga upp när klockan ringer... hela dagen blir faktiskt en aning lättare när jag får lite extra tid att vakna i lugn och ro med en kopp kaffe och nyherna på TV:n.
.
Att sitta vid mitt köksbord och vakna på morgnarna utan att stressa är en ganska trivsam sysselsättning.
 

Kommentera inlägget här :