Ännu en gång...

... satsar jag på att bli rökfri.
.
På det igen... nya tag... målet är detsamma... att bli kvitt nikotinet... och efter några timmar så märker jag hur jävla beroende jag är av detta gift... skumma tankar och en ren fysisk abstinens som heter duga... inbillar jag mig... för egentligen så är det ju inte så himla farligt... rent fysiskt...  det som känns värst är den mentala besattheten... hur mina egna tankar och känslor påverkar mig... nu när jag skriver om det så får jag den lilla distansen som jag så väl behöver... för helt ärligt... hur svårt är det att bli rökfri... om jag inte tänder den där första ciggen så kommer ju allt att lägga sig till slut... och belöningarna trilla in... bl.a. sinnesron över att slippa detta slaveri.
.
Pallar inte att denna lilla cigg ska ha kontrollen över mitt liv längre.
 

Kommentera inlägget här :