Ansvar...

... ger frihet.
.
När jag var en aktiv narkoman så var mitt liv rätt enkelt... fixa stålar... köpa knark... och knarka... man hade så att säga alltid någonting att göra... att det aldrig blev någonting gjort är en helt annan sak... ansvar var ju inte direkt högsta prioritet... idag lever jag drogfritt och tar ansvar för det mesta i mitt liv efter bästa förmåga... och som ett resultat av detta så får jag saker och ting gjort... livet på livets villkor är inte alltid lika enkelt som det var när det begav sig men känslan av totalt utanförskap har ersatts av delaktighet... inre oro med lugn... och när jag tänker på skillnaderna så fylls jag av en oerhörd tacksamhet över att jag idag har ett val... jag är inte längre en slav under drogerna jag är idag en fri man som bestämmer själv hur mitt liv ska se ut... det valet är enkelt för allt precis allt blir bättre om jag bara vågar ta mitt eget ansvar och acceptera verkligheten precis som den är.
.
Livet på livets villkor fixar sig alltid om jag tar bara ansvar för min del.
 

Kommentera inlägget här :