Att gilla läget...

... känns bra.
.
Nu när jag blivit lite äldre och klokare så har jag upptäckt att det är till stor hjälp att gilla läget... acceptans över livet som det faktiskt ter sig är ju trots allt en förutsättning för hur jag upplever mina dagar... det känns betydligt bättre att vara en medborgare än att vara en motborgare... saker och ting är som de är i vilket fall... och skulle det ändå vara på det viset att jag inte riktigt gillar läget så har jag upptäckt att en förutsättning för att göra en förändring lik förbannat är att acceptera saker precis som de är... det är i acceptansen som all förändring börjar... vill jag verkligen ändra på någonting så måste jag ju trots allt acceptera verkligheten först... och vet ni vad... genom att gilla läget så öppnas det många möjligheter... det har t.o.m. hänt att jag gillat sånt jag inte trodde jag gillade.
.
Det fanns en tid när jag inte gillade Tylösand... det är nästan overkligt när jag tänker på det idag.
 

Kommentera inlägget här :