Ordning...

... och reda.
.
Tack internet... när jag igår ringde till skattemyndigheterna och bad om hjälp så fanns det ju lite grejer som de ville ha för att kunna fatta beslut om att jag skulle få dra av för mina resor till arbetet... en av dessa var bensinkvitto... och jag häpnar... vem sparar på bensinkvitto... tack och lov så har jag ett kort jag tankar på... och efter ett samtal med shell så skickade han hela årets fakturor till mig... serviceprotokoll ville de också ha...  och jag kan bara tacka gudarna att jag har en ny bil som jag servar regelbundet... eftersom jag kunde få fram dessa grejer så tyckte skattekillen att det inte skulle vara några som helst problem för mig... men jag kan bara inte låta bli att fundera över hur många som missar sina avdrag för att de inte har tillgång till dessa papper... jag känner ingen som sparar sina bensinkvitto... och många som kör bilar som de inte lämnar in på service.
.
 
Min nya bil visade sig vara en riktigt bra investering eftersom jag lämnar in den på service regelbundet.

Kommentera inlägget här :