Skattmasen...

... vill ha kompleteringar.
.
Jag visste att mina resor till och från arbetet var under luppen hos skattmasen detta året... så jag blev väl inte så förvånad när det trillade ner ett brev hos mig igår... så nu vill de att jag ska fylla i en lapp med en himla massa uppgifter... kilometer från där jag bor till mitt arbete... bilar jag kört... bensinkvitto... jämförelse mellan att åka buss till arbetet... tjänar jag två timmar på att ta bilen... ja en massa uppgifter helt enkelt... jag är glad över att jag får mina bensinräkningar via nätet... men vilket regnummer hade bilen jag körde i våras?
.
Buss till och från jobbet när man bor i brännebassalt funkar inte... det finns ju inte en enda människa som har normala arbetstider som kan ta den bussen om de inte jobbar halvtid mitt på dagen... och är ledig alla helgerna... men visst är det lite krångligt med alla dessa uppgifter... jag får ringa skattmasen så får de hjälpa mig så att det blir rätt... för visst är det skönt att ha rent mjöl i påsen när man får post från skatteverket.
.
Ibland så kan det vara lite krångligt att fylla i en blankett.
 

Kommentera inlägget här :