Jag blir så glad...

... när jag träffar vissa människor.
.
Stod precis och pratade med en tjej som varit med här hos oss på VågaVa... det är ju så skoj när våra gamla medarbetare kommer ner och hälsar på oss som fortfarande jobbar kvar... och att se denna unga kvinna idag och fått vara med på hennes resa tillbaka in i samhället är fan stort... det finns en och annan som undrar lite över vad det är vi sysslar med här nere i källaren egentligen... åsikter finns om att detta inte är ett "riktigt" jobb... och jag kan inte låta bli att bli en smula förundrad över hur man tänker då... vi har skapat en mötesplats för människor som vill göra förändringar i sitt liv... mest handlar det om att bryta ett aktivt missbruk... och när jag ser resultatet över hur bra det fungerar så ser jag samtidigt vilket bra jobb vi gör tillsammans... vi lyckas trots allt med något som doktorer, psykologer och samhället har väldigt svårt att lyckas med trots alla resurser man lägger ner på att hitta lösningar på problemet... för mig personligen så är det helt enkelt på det viset att vi på "riktigt" gör ett förbannat bra... jobb.
.
Se och lär doktorn... 
 

Kommentera inlägget här :