Ny dag...

... nya möjligheter.
.
Saker och ting är som de är... kanske är det mitt intensiva bastubadande den sista tiden som tar ut sin rätt... eller något annat... i vilket fall som helst så känner jag mig helt utpumpad och trött långt in i benet... krafterna har helt enkelt tagit slut... skönt att det är söndag och att jag inte behöver ställa en massa krav på mig själv... jag är inte tvungen att jobba häcken av mig här hemma bara för att få klart med vår renovering... nä... idag så lutar det nog allt mot att ta en heldag i morgonrock och göra absolut ingenting... bara för att jag kan.
.
Det känns bra att kunna ge mig själv denna möjlighet... kapitulera inför min egen mänsklighet och acceptera att jag inte hela tiden pallar att vara på topp med energi i överflöd... och må bra i det.
.
Att vara mänsklig... är mänskligt.
 
 

Kommentera inlägget här :