Drogfri...

... ännu en dag.
.
Jag har valt att leva drogfri för att det gör mitt liv hanterbart... de första åren kunde jag inte ens drömma om vart detta val skulle leda mig... det är ju inte så att allt blir en dans på rosor bara för man inte petar i sig några droger... och helt ärligt så hade jag heller ingen aning om hur mycket skada drogerna orsakade i mitt liv när jag valde bort dem... jag trodde nog att ohanterligheten i mitt liv som aktiv missbrukare berodde på helt andra saker... mest otur och missförstånd... att det var mitt missbruk som orsakade de flesta av mina konsekvenser kunde jag helt enkelt inte se... och jag är också förvånad över hur en så "enkel" grej som att lägga av med drogerna kunde ge mig så mycket livskvalitét... allt, precis allt har blivit bättre än vad jag någonsin vågat drömma om... och då snackar jag inte så mycket om det materiella utan mest om den inre förvandlingen som skett... att utan droger i kroppen kunna se mig själv i spegeln och tycka om vad jag ser betyder mycket för mig... att känna att jag är okej med både brister och tillgångar... och sist men inte minst... äntligen kunna känna mig som en del av allt runt omkring mig.
.
Det är en underbar känsla att kunna trivas i sin egen kropp.
 

Kommentera inlägget här :