Facebook...

... och verkligheten.
.
Jag är inne på FB några gånger varje dag... och det kan väl vara en liten trivsam sysselsättning när jag inte har något annat för mig... men... för det finns ett litet men om ni frågar mig... i stort sett dagligen stöter jag på människor som relaterar till någonting de läst på FB... och tro mig när jag säger att det är inte alltid så himla positiva reflektioner som jag får höra... visst är skvaller någonting som vi människor sysslar med lite till mans i vilket fall som helst... men FB kan jag ibland uppleva som en aning gränslöst... det är lätt att sitta bakom en skärm och ha åsikter om ditten och datten... och jag träffar ofta på människor som blir upprörda av någonting som skrivs på FB... tyvärr händer det också att jag träffar på personer som tagit väldigt illa vid sig och mår skit av någonting de läst... min inställning till FB är att det inte riktigt är samma sak som verkligheten... i den verklighet som jag lever i så tar människor lite mer hänsyn till varandra... när vi pratar med varandra istället för om varandra beter vi oss helt enkelt lite mer civiliserat än på FB... det är nog så enkelt att det är lättare att snacka skit om någon när vi inte står framför den vi snackar skit om... det kanske är så enkelt att vi är tvungna att tänka efter en gång till när vi uttrycker vår åsikt i verkligheten... och ibland så kan det nog vara bra att tänka efter... före.
.
Tänk efter... före.
 
 

Kommentera inlägget här :