Konflikter...

... är bra.
.
Jag gillar inte att bråka med folk... och tycker att konflikter är ytterst obehagliga rent känslomässigt... detta trots att jag vet att konflikter är bra om vi vill utvecklas som grupp... förutsatt att vi tar konflikterna för vad de är... möjligheter till en gemensam lösning... gör vi inte det kan ju konflikter vara direkt förödande... leda till splittring och i värsta fall ett ställningskrig mellan vad vi tycker är rätt eller fel... vi behöver nog trots utveckla en förmåga allt se våra olika åsikter som berikande... kan vi det så tror jag att vi får en hel del möjligheter att växa som individer... men det är inte alltid lätt... att välja att vara lycklig istället för att ha rätt.
.
Jag påstår inte att mitt sätt är rätt sätt... bara att mitt sätt är mitt sätt.
 

Kommentera inlägget här :