Att bota knarkare...

... med piller.
.
Jag har under åren som gått träffat rätt många narkomaner som vill bli drogfria... en sak som jag lagt märke till är att om vederbörande sökt hjälp hos sjukvården är att förbluffande många efter ett tag går därifrån med någon form av diagnos... allt annat skulle ju egentligen vara rätt konstigt om man tänker på hur det faktiskt ser ut i missbruket... en minst sagt deprimerande och snurrig tillvara för det mesta... det vet ju alla som levt det livet... det onormala blir helt enkelt normalt... att gå till psyk utan att få någon diagnos när du nyss lagt drogerna på hyllan är minsann inte så enkelt som det kan låta... min erfarenhet är att alla dessa diagnoser på något underligt sätt "självläker" efter ett tag... två år senare har vi ofta lyckats bli helt normala som genom ett mirakel... har du däremot fått mängder av piller utskrivna av din doktor från början så verkar den processen ta betydligt längre tid... eller i värsta fall tagit dig tillbaka till ett aktivt missbruk igen.
.
Som ni förstår så är jag lite kritiskt till den "lätta" lösningen att skriva ut piller alltför lättvindigt... inte för att jag är emot mediciner utan mest för att jag som narkoman kan ha vissa problem med att skilja på medicin och knark... min kropp reagerar ofta automatiskt om jag inte stannar upp och tänker till en extra gång... jag får helt enkelt mersmak.
.
Kärlek funkar bättre än piller för mig.
 
 

Kommentera inlägget här :