Fördelar...

... och nackdelar.
.
Ibland så behöver jag ställa saker och ting emot varandra... som nu när jag ska byta bil... bilen som jag ska byta är jag väldigt nöjd med men fick till slut inse att jag hade två val... köra med den bilen jag har tills den rasade eller byta in den innan den tappade för mycket i pris... sen är det ju det här med den nya bilen... bilen som jag fastnade för visade sig ha en betydande brist som vi inte räknade med från början... den var bensindriven... vilket innebär större bränsleförbrukning... och hela grejen med att ha en bil när man bor som vi gör är ju att den ska vara billig att köra... vilket i praktiken betyder att jag vill att den ska gå så många mil som möjligt på en tankning... visst var väl bilen jag först fastnade för en aning lyxigare på alla sätt... apple car... skinnstolar... massage... mer hästkrafter... men till slut så var det det här med förbrukningen som avgjorde... billigare milkostnad blir mycket pengar när man kör så mycket som jag gör... känner mig nästan lite löjligt förståndig nu.
.
Sista färden med min lilla pärla... 
 

Kommentera inlägget här :