I skuggan...

... är det skönt.

Vattnet är svalkande utan att vara kallt... tvärtom så skulle jag nog kunna ligga där och guppa hur länge som helst... men jag tillbringar istället mina timmar liggandes på en solstol i skuggan... och går ner och doppar mig i det kristallklara havet lite mellan varven.

Båtarna tar ut dykare mest hela tiden... själv orkar jag knappt gå till baren för att köpa vatten... tid för vila tid för återhämtning... möjligtvis kan jag sträcka mig till att ta emot en massage lite då och då... lyssna på lite talbok och bara göra mest... ingenting.

Semester kan vara mycket... men här på Malapascua är det lugnt... så lugnt att vi beslutat oss för att stanna till den 28 december innan vi åker vidare... det lutar åt Boccay... mer turister men tydligen en helt magisk vacker vit strand... 

Tänk vad livet kan vara rättvist bara jag håller mig drogfri.

(null)
Det är nästan overkligt lugnt och skönt här.

Kommentera inlägget här :