Nu kör vi...

... vidare på denna bloggen.

Som ni märkt så har jag bloggat på 1177.se i några månader nu... men snart är det dax att återgå till denna bloggen igen.

Lite mer fritt från hjärtat utan krav på att det någonstans ska handla om alkohol och droger utan mer om livet på livets villkor... och helt ärligt... det känns lite mer som min verklighet nu för tiden... visst min drogfrihet kommer som vanligt i första hand... men livet är ju så mycket mer när man har lyckats hålla sig drogfri i några år... nu 19 år senare så ser inte mitt liv likadant ut längre.

För tillfället så befinner jag mig i Filippinerna på semester... och just nu idag så planerar vi att lämna stället där vi befinner oss för att se om gräset är grönare någon annanstans... eller okej då... om sanden är vitare... havet djupare (här är det lite för långgrunt) och om vi kan hitta ett ställe med boende precis vid stranden... sjyssta badstolar... med servering så att vi slipper att röra på oss... helst med ett lite flippade snorkelställe när vi reser på oss för att ta ett dopp... det är väl inte för mycket begärt... eller?

Ni märker... mina problem är inte ens i närheten av de som jag mötte det första året som drogfri.

Vi har en plan... och två plan B... så det känns hoppfullt... för är det något som jag har kvar från mitt första året som drogfri så är det att det är bättre att leva i lösningen än i problemet.

I vilket fall som helst... välkomna tillbaks till min egen blogg.
(null)
Nä den här stranden saknar solstolar och är för långgrund... det duger inte i längden... vi drar vidare

Kommentarer :

#1: LenaHolmvall

Kul ni har de bra hoppas ni hittar de perfekta stället för er

Svar: Klart att vi kommer att hitta ställen som passar oss perfekt 😀... tack å kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :