En sundare...

... livsstil.
.
Jag tror att vi alla kan hitta vår egen väg till en sundare livsstil... vi behöver inte göra som det står i tidningarna för att må bättre... själv har jag aldrig varit vidare intresserad av att gå på gym och sånt... eller tänka på vad jag äter och snöa in på allt som det innebär... nä, jag gör det enkelt och äter det som jag är sugen på när jag är hungrig... och istället för att träna har jag ju hittat min grej... jag bastar varje dag... passar mig alldeles ypperligt.
.
Jag är medveten om att mina val kanske inte är de optimala för en sund livsstil... att jag kanske borde tänka annorlunda... men jag trivs med mina val... och jag har inga planer på att försöka bli yngre utan tvärtom vill jag åldras och njuta av den realiteten efter bästa förmåga... livet på livets villkor innebär ju trots allt att vi blir äldre med allt vad det innebär... lite krämpor här och där... lite rynkigare och sämre syn... hörseln verkar bli mer selektiv eftersom jag mest hör det jag vill höra... men viktigast av allt... jag bryr mig inte så mycket om skitgrejer längre... tar allt mer med jämnmod och upplever mer sinnesro än någonsin... det är faktiskt ganska mycket som blir bättre av att bli äldre... visdom är underskattat.
.
Det ska vara gott att leva... 
 

Kommentera inlägget här :