För fem år sedan...

... åkte jag tåg till Varanasi.
.
Vissa saker lägger man på minnet... som en väldigt kall tågresa från Agra till Varanasi i Indien... vi hade varit och turistat och åkte med taxi från New Delhi till Agra för att besöka Taj Mahal... som vi besökte en väldigt tidig morgon innan det kom för mycket folk... ett bra beslut... efter att ha strosat omkring i Agra en dag så beslöt vi oss för att ta tåget till Varanasi... vi ville vara ekonomiska så vi tog det billiga allternativet... kan väl lugnt säga att det inte var många turister på det tåget... vad vi inte riktigt var beredda på var kylan... natten vi sov på det tåget var helt klart en av de kyligaste tågresor jag någonsin upplevt... jag tackar min högre makt för den sovsäck som jag lyckats packa ner i min packning.
.
Annars så gick det rätt smidigt... 17 timmar på ett indiskt tåg var en upplevelse jag inte skulle vilja vara utan... helt klart ett minne för livet.
.
Taj Mahal i sin ära... men en tågresa i Indien kändes lite mer "på riktigt" på något sätt.
 

Kommentera inlägget här :