Mitt...

... bastubadande.
.
Vår bastu var nog en av de bästa investeringarna vi gjort om ni frågar mig... jag bastar numera varje dag och det har blivit en form av meditation för mig... eftersom jag blev lite nyfiken på om hur detta var nyttigt eller kanske rent av inte bra att basta så ofta så googlade jag runt lite på nätet... och vad jag hittade gjorde inte saken sämre direkt...  
.
"Förr kallades bastun för ”den fattiges apotek” och användes som en sorts central för olika medicinska kurer. Genom nyare forskning vet vi att hälsofördelarna av regelbundet bastande är många:

● Stärker immunförsvaret.
● Minskar risken för hjärt-kärl-sjukdomar.
● Sänker blodtryck och kolesterolhalt.
● Håller blodsockret i schack.
● Minskar spänningshuvudvärk och nedstämdhet.
● Ger kroppen en detoxeffekt och huden lyster."
.

Mitt lilla elektriska apotek...
 

Kommentera inlägget här :