Ett liv...

... före döden.
.
Jag tror på ett liv före döden... och ska jag dra det till ytterligheter så tror jag att livet pågår här och nu... mitt huvud och mina tankar kan under påverkan av mitt känsloliv ha lite svårt för att förstå det ibland... och då händer det att jag flyttar in på det lilla utrymmet mellan mina öron och lever ett fiktivt liv i dåtid och framtid... d.v.s. i rena fantasier... tankar om vad som hänt och vad som kan komma att hända.
.
Visst är det väl bra att reflektera över gången tid och planera inför framtiden lite då och då... men... livet på riktigt pågår endast just nu... jag är begåvad med fem sinnen för att kunna ta del av nuet... och det är när jag använder mig av dessa som jag har förmågan att leva fullt ut i harmoni med verkligheten som den ser ut här och nu... visst är det roligt att kolla alla väderappar och fundera över hur vädret ska bli... men helt ärligt... jag är glad över att vi åker till stranden oavsett vad väderapparna säger... än så länge har det gett mig gåvan av att ha lite mer sommar i mitt liv än vad prognoserna har spått.
.
Vill jag ta del av livet utanför mina öron så har jag möjlighet att göra det... varje sekund... alltid.
.
Livet är i ständig förändring... precis som sanningen.
 

Kommentera inlägget här :