Tillit...

... växer med tiden.
.
Tid tar tid sa en klok människa till mig en gång för rätt länge sedan... och kanske är det samma sak med tillit... när jag blev drogfri så kan jag väl inte påstå att jag var så himla bra på det här med tillit... visserligen så ville jag ganska omedelbart att min omgivning skulle ha tillit till min drogfrihet... vilket den naturligtvis inte hade... hur många gånger hade jag inte lovat bot och bättring bara för att hamna på ruta ett igen... nä... tillit tar tid... tålamod och handling funkar bra... nu för tiden så har jag blivit en kille som man kan lita på... och som grädde på moset så har även jag fått förmågan att lita på min omgivning.
.
Säger vi att vi ska vara på stranden så kan ni lita på att vi åker dit... prick klockan 09.00 går bussen från VågaVa i Halmstad... så vill ni hänga på är det bara att komma hit.
.
Vill ni hänga med till stranden så kom ner till VågaVa innan 09.00 så bjuder vi på skjuts.
 

Kommentera inlägget här :