Tråkig...

... jag?
.
Söndag och vilodag... kanske tycker vissa att jag är en himla tråkig människa när jag kan trivas rätt så bra med att göra absolut ingenting här hemma i Brännebassalt... själv är jag tacksam över att jag hittat ett lugn i mig själv som gör detta möjligt... det behöver inte hända grejer precis hela tiden i mitt liv längre... sanningen är att jag behöver tid för återhämtning när jag gjort någonting som engagerat mig... det fanns en tid då jag lätt kunde ta tre föreläsningar på en dag men denna tid är förbi... nu blir jag ofta helt slut efter en.
.
Att kunna stanna upp och bara vara med mig själv är kanske inte alltid skitskoj... men ack så skönt och behövligt mellan varven... kanske beror det på att jag blivit äldre... men jag vill nog också vilja påstå att jag äntligen på riktigt trivs med mig själv i mitt eget sällskap... jag behöver inte fly ifrån mig själv längre.
.
Att göra ingenting är en konst väl värd att njuta av.
 
 

Kommentera inlägget här :